woensdag 5 maart 2008

Problemen met zorg

Omdat ik de stoornis van Asperger heb gaan sommige dingen in mijn leven moeilijker dan bij andere mensen. Het is een serieuze handicap al zie je aan de buitenkant niet dat ik iets mankeer. Daarom heb ik hulp nodig. Die is mij ook toegekend.Al ruim anderhalf jaar heb ik een indicatie van het CIZ voor ondersteundende begeleiding. Ondanks herhaaldelijke pogingen om de steun te krijgen waar ik recht op heb zit ik nog steeds te wachten. Vandaag kreeg ik een telefoontje van de stichting MEE die mij geacht wordt te helpen. Bij elk telefoontje met de stichting MEE krijg ik te horen dat het nog wel even kan duren, maar dat er hard aan mijn zaak wordt gewerkt. Ik kreeg nu te horen dat het wel weer een paar maanden kan duren voor dat er iets gaat gebeuren. Duizendmaal excuses.Tsja. Er werd ook gevraagd waarom ik een indicatie had voor zulke intensieve zorg. Ze moesten ook nog weer informatie van het Centrum Autisme hebbben. Alsof ik die zorg zomaar aangevraagd en toegewezen heb gekregen. Daarbij werd ik nog eens toegesproken op een toon alsof ik op zijn minst zwakbegaafd was.Mevrouw was stomverbaasd toen ik zei dat ik ben afgestudeerd als filosoof. Ik zou nu een consulent toegewezen krijgen van de stichting MEE die mijn problematiek in kaart zou gaan brengen (Voor de zoveelste keer) en me zou helpen bij het krijgen van hulp. Ik ben het gelazer met al die instanties die je zouden moeten helpen spuugzat.De zorg zou beter georganiseerd moeten worden zodat de mensen die zorg nodig hebben snel en adequaat geholpen kunnen worden. De manier waarop he nu gaat is onacceptabel.

Geen opmerkingen: