zaterdag 19 mei 2007

Poolnacht


Ik ben in de poolnacht, het zwarte gat

van de winter, het vriest in mijn hart

De wereld is duister en koud

het leven is ijskoud en donker


De gevoelstemperatuur is ver beneden nul

het hart is bevroren, mijn tong is verlamt,

mijn mond kan niet schreeuwen

de tijd stroomt zo traag

als een bevroren rivier


Ik ben verloren in het eeuwige duister

er is geen uitweg meer

de kou zit in mijn botten, ik weet

dat ik het nooit meer warm zal krijgen


Het bloed bevriest in mijn aderen,

het absolute nulpunt, een wereld van ijs

ik weet dat niets ooit nog zal bewegen,

de wereld staat stil, de wereld danst niet meer


Het licht zal nooit schijnen in de poolnacht

mijn ijskoude hart gelooft niet in liefde

het zal altijd donker zijn,

er komt geen eind aan de poolnacht

ik weet dat de zon nooit zal schijnen

ik weet dat het nooit meer ochtend wordt



Geen opmerkingen: